kirjoittaja Miuku To Kesä 16, 2011 2:49 am
// olen itse asiassa miettinyt samaa joskus, ko oli kyseisestä hahmosta puhetta joskus aikanaan ik-leireillä... voi olla, riippuu vähän siitä missä vaiheessa Mijiro on siellä asustellut, missä päin kylää, minkä ikäinen hän on ja muutenkin.. En edes tiedä kui iso se kylä on, et onko siellä tyyliin 20 asuttua mökkeröä, vai 2000... Sekin vaikuttaa siihen, ovatko he ikänä sattuneet törmäilemään. Pitänee tentata vähän marsua ;) //
Rouva hymähti ja huikkasi tytön perään: "Se vie aikansa, mutta kyllä hän kohta rauhoittuu. Pieni tuokio poninsa seurassa ja hän on taas kuin uusi ihminen."
Hinchina jatkoi harjailua. Ei voi väittää, että hän olisi tehnyt sen 'kaikessa rauhassa', mutta jatkoi kuitenkin. Hinchina luki Shi:n ilmeistä, että tulija oli Shikari. Häntä kummastutti suuresti, ettei tyttö tullutkaan heidän luokseen, vaan kuului jääneen jonnekin oven lähistölle. Häntä alkoi heti mietityttää, mitä ne oikein olivat sisällä jutustelleet. Hän tiedosti pariskunnan lukevan hänenkin asioitaan päältä paljon enemmän kuin antoivat ymmärtää. Se oli toisaalta huojentavaa, sillä se säästi sanomisen vaivan, mutta toisaalta se hieman karmikin. Edes pariskunnalle hän ei ollut koskaan uskaltanut uskoa koko tarinaa. Vain viimeisimmät vuodet ja osia aikaisemmasta ajasta, tosin hajanaisesti. Kaikille muille se oli ilmiselvää, ettei Hinchina ollut päässyt eroon menneisyytensä möröistä, mutta tyttö itse vakuutteli itselleen ajatusten hautaamisen auttavan lopulliseen unohtamiseen.
Hetken kuluttua Hinchina ei voinut enää millään uskotella harjaavansa karvaa vielä. Hän oli harjannut sen puolen jo kolmeen kertaan läpikotaisin, vaikkei missään ollut alunperinkään ainoatakaan näkyvää likarippusta. Hinchina vilkaisi ponin häntää ja oli jo menossa selvittelemään tuuheaa takkupesäkettä, mutta luopui suunnitelmasta. Silloin hän olisi juuri parhaassa kulmassa Shikarin tarkasteltavaksi, eikä hän itse voisi tutkailla takaisin. Hinchina valitsi pienemmän pahan ja kiersi ponin kaulan alta toiselle puolelle ja yritti näyttää muka yllättyneeltä kiinnittäessään huomionsa Shikariin, ikään kuin hän ei olisi lainkaan huomannut tämän aikaisempaa läsnäoloa. Hinchina vaati huulensa pieneen hymyn tapaiseen ja tervehti siten Shikaria. Hän oikaisi vielä sormillaan muutaman jouhen Shi:n kaulalta ja istuutui sitten hieman epävarmoin askelin taloa kiertävälle penkille, melko lähelle rappusia. Shi seurasi perässä ja painoi päänsä tytön polvelle ja alkoi nuokkua. Hinchina hymyili hellästi ja huoahti puolittain ponille, puolittain Shikarille: "Ihan hassu poni." Levottomuus alkoi vähitellen hellittää. Ponin kanssa puuhastelu auttoi aina ja Shi:n keinotekoinen tyyneys rauhoitti Hinchinaakin.