kirjoittaja Ai-no-Musume La Syys 04, 2010 3:56 am
"Hooo, vuoden minua nuorempi ja jo saanut naisen itselleen!" Mijiro katsoi ystävänsä suuntaan "katseella", joka viesti: Zaburiii... "Anteeksi tuo hölmö." "En minä ole hölmö, Mikkun!" "Oletpas. Ja suuri hölmö oletkin." Kyllä sinäkin Aikon saisit. Mutta te kaksi höpsöä ette suostu myöntämään mitään...
Äkkiä Mijiro kuuli jonkun koputtavan ikkunaan. "Hayazume taisi tulla takaisin." Kyllä hän aina nokan äänen tunnisti. "Voisiko joku avata ikkunan?" Hän kulki ikkunalle päin, ja äkkiä lintu lennähti hänen käsivarrelleen. "Terve taas", hän sanoi ja silitti haukan siipeä. Se krääkäisi hellästi. Mijiro tunsi sen jalasta roikkuvan pussin, toisen pienemmän pussukan ja ilmeisesti kirjeen. "Kiitos kun toit nämä." Hän istahti lattialle ja avasi pussin. Siinä olivat heidän omat vaatteensa. "Ah, voimme laittaa nämä huomenna päälle. Voimme kai kuitenkin nukkua näissä teidän vaatteissanne?" Hän laittoi pussin viereensä ja tarttui kirjeeseen, tunnustellen sitä. Sen oli kirjoittanut hänen isänsä. Isällä, Kazuhirolla, oli hyvin kulmikas käsiala, sen tunnisti helposti. Äidin käsiala taas oli pyöreää.
Lukemiseen meni hetki, niin kuin aina, mutta eihän heillä ollut mihinkään kiire. "Luenko minä sen?" Zaburi kysyi, mutta Mijiro pudisti päätään. Isä sanoi kertovansa asian myös Zaburin läheisille ja lähettäneensä vaatteet Hayazumen mukana. Lukiessaan viimeisiä virkkeitä Mijiro virnisti. "Aiko haluaa toivottaa meille hyvää yötä. Erityisesti sinulle, Zakkun." Vierestä kuului jonkun äkillinen nouseminen tuolista. "Täh? Näytä!" Zaburi vetäisi kirjeen hänen kädestään. Aivan liian selvää, Zakkun. "Lisäksi hän lähetti sinulle haavojen hoitoon tarkoitettua lääkelehtiä, kun kerroin että sait pahoja haavoja. Ja käski minun katsoa..." Tässä kohtaa Mijiro naurahti - "...että myös syöt ne." Sitä oli pienemmässä pussissa. "Mitä, sellaista menit kertomaan? Mikkuu-uun!" Mutta Zaburi ei vastustellut, kun Mijiro ojensi pussin hänelle. Nielemisen ääni kertoi hänen hoitaneen homman. No, eihän hän koskaan vastustellut Aikon hoitoja, vaikka muitten kylläkin.
Mijiro hymyili, kun Zaburi antoi kirjeen takaisin hänelle. Aiko oli Tsuwamonossa asuva neito, vuotta Zaburia nuorempi, 23-vuotias. Vaikka hän oli kahden taistelijan lapsi, kuten Mijiro ja Zaburikin, hän ei itse taistellut. Hän oli jo aivan pienenä tiennyt, ettei halunnut sitä. Niinpä hän alkoi hoitaa kylän pieniä mutta tärkeitä asioita: Hän ompeli sotureiden pukuja, parsi vanhoja, teki ruokaa, vahti lapsia kun vanhemmat olivat tehtävillä... Lisäksi hän oli hyvä hoitamaan sairaita ja loukkaantuneita. Aiko näytti rakastavan hommaansa, hän oli todellinen kodin - tai kylän - hengetär. Suurin osa kylän väestä oli kyllä sotureita, mutta kylä ei tulisi varmasti viikkoakaan toimeen ilman Aikoa ja muita hänen kaltaisiaan.
Aiko oli ainoa kylän tytöistä, joka piti Zaburin flirttailusta - muiden tyttöjen mielestä se oli lähinnä hiukan ärsyttävää, kun sitä oli monet vuodet kuunnellut. Mijiro ei tiennyt, johtuiko se tästä vai mistä, mutta kaikista kylän tytöistä Zaburi piti eniten juuri Aikosta - sen mies oli joskus Mijirolle tunnustanut. Taisi se vyökin, jonka Zaburi oli ostanut ennen youkain ilmestymistä, ollut tarkoitettu Aikolle. Eivät he seurustelleet tai mitään, eivätkä myöntäneet mitään, mutta sokeakin näki, että heidän välillään oli jotain erityistä. Minä ainakin tiedän, ketä "syyttää" jos Aikon vatsa alkaisi pyöristyä... Zaburin äänensävy oli erilainen hänen puhuessaan Aikolle - siinä oli sellainen pieni sävy, hyvin pieni, että Zaburi oli tosissaan. Zaburi taisi tosissaan ollessaan olla jopa ujo, muutenhan hän olisi jo kauan sitten haalinut Aikon itselleen. Ja Aikohan oli usein ujo. Ehkä he molemmat pelkäsivät toisen torjuvan heidät? Vaikka useimmat ulkopuoliset näkivät heidän tunteensa. Äh, heidät pitäisi tosiaan saattaa jotenkin yhteen...
Äkkiä Mijiro heräsi ajatuksistaan. Kaikilla muilla oli joku, Zaburilla Aiko, Reomarulla vaimonsa, isällä äiti... Mutta hänellä ei ollut ketään, jota rakastaa sillä tavalla.
//Mulla on omaa kivaa xD
Kaipa Japanissakin voi puhua käsialasta? Anteeksi, oletan että joku avaa ikkunan, halusin pidentää tätä hiukan... Olin ajatellut että tuo tapahtuu vasta nukkumaan mennessä, mutta aikaistin hieman... Toivottavasti tuo Hayazumen vauhti ei ole aivan mahdoton... Sehän on kuitenkin haukka ^^//