kirjoittaja Miuku La Tammi 22, 2011 3:54 am
//sorppa ku on taas vähän kestänyt... Laiskuutta liikkeellä ;D Sä et tiä kui monta kertaa mä olen avannu tän viestin sillä fiiliksellä, että NYT mä vastaan. Mut sitte en olekaan jaksanut... Ainaski 10 Mut joo ja asiaan xD //
Raivopäinen oni hyökkäsi aivan silmittömästi kohti. Sillä ei tuntunut olevan edes mitään määränpäätä, se vain oli harvinaisen pahasti sekaisin. Varmaan johtui osaltaan Aukion suojakentästä, joka sai sen olon taatusti kurjaksi.
Ensisäikähdyksestä toivuttuaan Hinchina alkoi tarkastella tilannetta. Yamato taisteli ilmeisen taidokkaasti vihaista öttiäistä vastaan, eikä Hinchina mennyt tielle siihen samaan rytäkkään. Hän pysytteli syrjemmällä, mutta ei siellä, mihin Yamato hänet ja Shikarin ohjasi, ei tietenkään. Hänhän on vahva ja itsenäinen nainen, eikä ole tottunut jäämään tumput suorina katsomaan kuinka toiset pelastavat hänen nahkaansa. Hinchina liikkui hiljalleen vasemmalle päin ja katsoi itselleen kaikki pakoreitit varalle, jos raivopäinen oni sattuisi syöksymään sinne. Heittotähdet olivat valmiina aivan sormien ulottuvilla, mutta miekan hän oli laittanut takaisin typpeen. tosin höllästi, jotta sen saisi esille nopeasti.
Tyttö tarkkaili taistelua ja etsi kummastakin osapuolesta heikkoja kohtia. Onista, jotta sitä voisi kivasti viskoa kivoilla tähtösillä ja Yamatosta, jotta hän pystyisi tarpeen tulleen paikkaamaan nuo puutteet. Tarkkailu osoittautui aivan turhaksi. Hinchinan ihmissilmät eivät erottaneet edes kaikkia yooki-öttiäisten liikkeitä, saati plokannut sieltä joitan virheitä. Hinchina oli sangen tyytyväinen, että Yamato oli mukana, koska muuten olisikin ollut tukalat paikat nyt.
Hinchina oli aivan liian keskittynyt toisten tarkkailuun katsoakseen mihin itse astui ja pahaksi onneksi maasta esiin työntyvä juurakko kampitti hänet. Hinchina mätkähti pehmeään maahan ja samalla hänen huuliltaan karkasi pieni inahdus. Se riitti kiinnittämään raivopäisen onin huomion. Sitä ei enää lainkaan kiinnostanut uhitella muille, saati tapella. Nyt se tahtoi vain nirhiä helpon saaliin.
Hinchina vilkaisi onia ja yritti kömpiä äkkiä pystyyn ja livohkaan. Se vain ei ottanut onnistuakseen, koska tytön jalka oli jäänyt juuren mutkaan jumiin, eikä se irronnut kovin helpolla.
Tytön katseessa alkoi olla jo vähän hätäännystä, kun hän tavoitteli heittotähtiä hyppysiinsä. Tähdet lensivät ilman halki ja osuivatkin oniin, mutta ne eivät aiheuttaneet mitään vahinkoa sen paksuun nahkaan. Oni oli pian vain kahden askeleen päässä ja Hinchina päätti vaihtaa taktiikkaa. Hän haroi miekkaansa selkätypesta, muttei löytänyt sitä. Kauhukseen tyttö huomasi miekan lojuvan vähän matkan päässä maassa. Se siitä ketun hyvästä juonesta, että löysään kinnitetty miekka on melpommin saatavilla. No olisi se varmaan silloin, kun sitä ei vippaa pusikkoon ennen kriittisiä hetkiä.
Hinchina alkoi olla jo ihan varma, että nyt käy hullusti. Hän yritti vielä saada jalkaansa irti ja samassa se onnistuikin. Sääli vain, että samaan aikaan Oni oli jo kohottanut valtavat raajansa lyödäkseen tai napatakseen hänet kiinni, siitä tyttö ei oikein päässyt selvyyteen.
//Sori, mä vähän olin omavaltainen toin taistelujutun kanssa, mutku ei nyt huvittaisi junnata tässä ötissä kovin montaa viestiä :) Ja sitä paitti tajusin vasta puolessa välissä tekstiä, että eihän Yamato missään välissä aloittanut tappelua ja sit olin jo kivasti rakentanut tommosen "prinsessa pulassa" juonen. Eli siis päivän kysymys kuuluu: Käykö Hinchinalle huonosti, vai ehtiikö joku kenties väliin...?
Miks musta jotenki tuntuu, että mä vien tätä juonta ihan liikaa... Aina on näitä "prinsessa pulassa"-juttuja ja mä vaikutan sun kirjoittamisiis aina näissä loppujorinoissa, että Yamato on sitte varmasti se prinssi... Noo, iteppä sä aina saat päättää, mutta joku rakentaa tarinaa liian ilmeisin mahdollisuuksin. joo, nyt tää jorisija menis nukkumaan ja lakkaa selittämästä xD huomenna pitäisi olla parhaassa lauluterässä, kun on bändikonsertti koulussa... //